Jak moc je Freeletics efektivní?

Jak moc je freeletics efektivni
Jak moc je Freeletics efektivní? Tuto otázku pokládá mnoho lidí ještě před tím, než se cvičením Freeletics vůbec začnou. Ani já jsem ovšem nebyl výjimka. Chtěl jsem vědět, zdali toto cvičení má vůbec smysl. Zdali jsou zde reálné výsledky a zdali stojí za to proto věnovat tomu svůj drahocenný čas.

Vlastní průzkum

Proto i já jsem provedl vlastní průzkum.

Jak?

Pomocí googlu a vyhledávací fráze „Freeletics transformation“ a samozřejmě jsem projel i youtube, kde k dnešnímu dni už je nespočet videí napříč celým světem a ne všechny kupodivu jsou reklamní – to mě oslovuje nejvíc.

Zkušenosti s Freeletics od reálných lidí s jejich reálnými výsledky, ne jako s těmi na „obrázku„.

Chtěl jsem vědět víc!

Základní informace o Freeletics

Mnoho lidí, zpravidla začátečníků se ve svých začátcích domnívá, že existuje určitá fyzická aktivita, která jim pomůže dostat se (zpět) do formy. Běh, Zumba, Freeletics apod. Že opravdu těch 30-45 min fyzické aktivity 2-3x týdně nám zajistí výsledky, jako vidíme na obrázcích. Zvláště pokud trávíme většinu času někde v kanceláři na židli a před monitorem, kde pohybu je celkově po skromnu a strava, škoda mluvit. Bohužel toto je i můj případ..

Mnohdy opomíjíme skutečnost, že jen samotná fyzická aktivita ke změně postavy zkrátka nestačí. A toto se proto netýká jen Freeletics, ale cvičení/posilování obecně. Pochopitelně, že každý pohyb je lepší než žádný, ale z vlastní zkušenosti můžu říci, že pokud chcete mít opravdu viditelné výsledky, kterými se můžete alespoň trošku pochlubit, je opravdu potřeba tomu věnovat trošku víc energie než jen těch pár kapek potu obětovaných při cvičení.

Správný přístup

Freeletics může být dle mého názoru a na základě mých zkušeností efektivní POKUD k tomu budeme mít správný přístup. Jsme-li se svým tělem v situaci, kde s ním chceme už konečně něco udělat (zhubnout/zesílit), je potřeba si uvědomit všechny tři pilíře úspěchu, bez kterých se nám to nikdy nepodaří.

Správný přístup je (jako i u jiných typů cvičení a fyzické aktivity) založen na třech pilířích úspěchu, které nefungují jeden bez druhého.

O co se jedná?

  • Strava
  • Regenerace
  • Cvičení

Strava a Freeletics

Strava je 70 % úspěchu.

Není tomu jinak ani zde ve Freeletics. Je jedno zdali chcete zesílit nebo zhubnout nějaký ten kilogram. Tělo potřebuje živiny na regeneraci, na opravu svalů apod. Cvičit tedy Freeletics se 100 % nasazením a neřešit stravu s očekáváním 100 % výsledků je – teď, když už to takto píšu – zcela mimo mísu.

Vyvarujte se proto této základní začátečnické chyby a pokud chcete, aby Freeletics pro vás bylo efektivní, mějte správnou stravu.

Tip: Součástí balíčku Freeletics je i vydařená aplikace Nutrition (strava), která vám poslouží jako průvodce správnou stravou – přehledné roztřídění, nutriční hodnoty, obrázky, apod. Bohužel aplikace je zatím ještě stále bez češtiny. Doporučuji i tak minimálně jako inspiraci na různé recepty.

Regenerace a Freeletics

Mezi začátečníky panuje jistý mýtus, že změna těla se děje při samotné fyzické aktivitě a tím to končí. Zcela opomínají důležitost regenerace.

Když jsem začínal cvičit, myslel jsem si to stejné. Domníval jsem se, že jde pouze o to, jak si co nejvíc dát při cvičení do těla.
Jak jsem k tomu tehdy dospěl vám dnes už sice nepovím, ale co vám nyní říct můžu ze svých zkušeností je, že je to jen zlomek pravdy. Cvičení má za úkol tělo především šokovat, ale samotná změna se děje až následně, když tělo regeneruje a má dostatek živin. Ideálně při spánku.

Dopřát tělu dostatečný odpočinek, takových 7 – 8 hod kvalitního spánku je nedílnou součástí toho, jak docílit, aby Freeletics bylo maximálně efektivní i pro vás.

Cvičení Freeletics

Aplikace Freeletics:

  • Freeletics Bodyweight
  • Freeletics Gym
  • Freeletics Run

Ve světe Freeletics je nejrozšířenější Freeletics Bodyweight, tedy posilování vlastní vahou. Pro milovníky činek je tu aplikace Freeletics Gym a pro zpestření tréninků je tu běh v podání aplikace Freeletics Run.

Osobně se domnívám, že to po jaké aplikaci šáhnete, jaký program si vyberete nebo, kterého Couche budete následovat, je ve výsledku zcela na vás. Na vašich cílech a možnostech. Nicméně je potřeba si uvědomit, že změna postavy je komplexní věc, kde to „jen“ odcvičit opravdu nestačí.

Závěr

Jak moc je Freeletics efektivní záleží tedy pouze na tom, kolik tomu dáte vy sami své energie. Rád bych, aby bylo z tohoto článku patrné, že samotné cvičení Freeletics je především ta zábavná část, nikoliv ta jediná nebo nejdůležitější část celého „obrázku„. Pokud chceme, aby pro nás bylo cvičení Freeletics maximálně efektivní, je potřeba zvolit správný přístup a zaměřit se i na zbytek tohoto „obrázku“ a tedy na to, že nedílnou součástí každé změny postavy jsou tři pilíře úspěchu (nikoliv jen jeden pilíř) a to – správná strava, dostatečná regenerace a 100 % výkon při cvičení.

 

 

- Pomohl vám článek? -

About Jason

Cvičí a baví ho Freeletics. Má to výsledky. Na své stránky FitWolf.cz sdílí své zkušenosti se cvičením Freeletics. Radí, pomáhá a motivuje ostatní.

View all posts by Jason →

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *