Díl 00 – Co je to Freeletics?

Co je to freeletics

Slyšíte to prvně? Nic vám to neříká? Nebo jste o kousek dál, už jste ten pojem slyšeli, ale nevíte, co si pod tím má člověk představit? Co je to Freeletics? Na toto téma jsem pro vás sepsal pár úvodních slov. Čtěte dál.

Freeletics je zkratka z anglického „Free-Athletes“ (volně přeloženo jako svobodní/volní atleti).

Když jsem v únoru roku 2014 poprvé hledal v češtině informace o tom – co je to Freeletics, tak jsem na našem českém internetu v té době nic moc nenašel. Spíš nic, než moc. Proto jsem tehdy založil svůj blog, kde jsem jako první v ČR podával informace v češtině, o co se vlastně jedná. Tehdy existovalo pouze Freeletics Bodyweight (na počátku existovalo jen označení „Freeletics“ a nějak se to dál nedělilo) a Couch nebyl tak propracovaný, jako je tomu dnes. Freeletics pochází z Německa, kde jej založili 3 kamarádi a plno začátečníkům zjednodušili život. Ovšem žpět k hlavní otázce a to

Co je to Freeletics??

 

Freeletics a jeho volná anglická interpretace zní zhruba následovně:

High intensity interval training. (Bodyweight only. Anywhere and anytime.) You always do them as fast as you can. The only take between 5-45 min.

// Tedy ve volném překladu: Vysoko-intenzivní intervalový trénink (HIIT). Posilování pouze s vlastní vahou těla. Kdykoliv a kdekoliv. (týká se Freeletics Bodyweight). Vždycky se snažíte o co nejlepší čas. Cvičení zabere něco mezi 5-45 min. \\

Původ Freeletics

Freeletics má kořeny v Německu a to na adrese Lothstr. 5, 803 35 Munich. Bylo založeno v červnu 2013 a společnost má podle LinkedInu něco přes 100 zaměstnanců (a to při vzniku tohoto článku v 08/2017). Aktuálních aktivních členů freeleťáků, pro které se stal Freeletics životní styl je dnes něco přes +17 miliónů a to ve více než 160 zemích světa.

Freeletics se rozšířilo hlavně díky sociálním sítím jako je Facebook, Instagram, Twitter, Google+ a Youtube, na kterých jsou dodnes velmi aktivní.

V případě potíží s aplikací, placením či dotazem ohledně Freeletics musím konstatovat, že dost dobře funguje i jejich podpora, na kterou se můžete v případě potřeby obrátit.

Jak se dělí Freeletics?

Co je to Freeletics jsme si výše již vysvětlili a nyní, jak se Freeletics dělí. V zásadě můžeme mluvit o 4 částech či produktech chcete-li – Freeletics Bodyweight (nejpopulárnější), Freeletics Running, Freeletics Gym a Freeletics Nutrition.

Rozdělení bychom měli a nyní to doplním ještě o nějaký popis, ať víme, co si pod tím představit.

  • Freeletics Bodyweight

Cvičení s vlastní vahou těla. K dispozici potřebujete max hrazdu (jde to i bez ní, ale doporučuji si nějakou pořídit. Cvičení tak bude mít o dost lepší efektivitu.). Nic vám proto nebrání cvičit doma, na zahradě, v parku, ale i třeba v posilovně. Doporučuji mít také ještě karimatku a nabitý mobil.

  • Freeletics Running

Běh v celé své kráse. Občasné sprinty zde nesmí chybět.

  • Freeletics Gym

V posilovně si najděte velkou osu s kotouči a veslařský trenažér. Zde to bude váš denní chléb.

  • Freeletics Nutrition

Strava je základ a dieta je sprosté slovo. Ať už nabíráte nebo hubnete, bez správné stravy to nepůjde. Ne nadarmo se říká, že strava je 70 % úspěchu a six-pack se dělá v kuchyni. To je zkrátka skutečnost.

Jason doporučuje
Pozn.: Při koupi Freeletics Couche získáváte  přístup ke všem třem aplikacím (Bodyweight, Running a Gym) a máte možnost si přikoupit i Freeletics Nutrition. Svůj trénink díky tomu můžete kombinovat a to např.: Bodyweight a Running, záleží na vás, vašich cílech. Aplikace zatím nejsou mezi sebou provázané, takže získáte tři nezávislé Couche, ale věřím, že se to do budoucna změní. Freeletics aplikace se neustále aktualizují, takže je to opravdu jen otázka času. Alespoň doufám.

Proč cvičit Freeletics Bodyweight?

Chci nabrat. Chci zhubnout. Chci být fit. Chci vypadat hezky. Chci… ale hlavně – nevím jak na to! Nevím jak začít?! Co cvičit?? Kolikrát týdně mám cvičit? Jak mám správně jíst?.. uaaa?!! Nechci jít cvičit do posilovny (gymu), nejlépe kdyby to šlo třeba doma..

A v tom je právě síla Freeletics a proč kupříkladu začít s cvičením Freeletics Bodyweight. To je to, co se mi na tom tolik líbí. Ať už jsou vaše cíle jakékoliv (zhubnout/nabrat), Freeletics může být jedna z cest, jak se ke svému cíli dopracovat a to i bez nutnosti návštěvy posilovny. Bylo by ovšem naivní tvrdit, že Freeletics je TOP a ostatní cvičební programy jsou špatné. To netvrdím. Tak proč Freeletics? Protože se vám dostává odpovědi na plno otázek, které díky tomu nemusíte řešit a tvůrci je vyřešili už dávno za vás. Máte tak k dispozici poměrně silný nástroj. Jak to?

Víte – co cvičit (Excercises/Workouts), kdy a kolikrát máte cvičit (Workout Plan/Couch), popřípadě i co máte jíst a kolikrát denně máte jíst (Nutrition). A není to otázka jen následujících 5 týdnů, 15 týdnů,.. ale můžete pokračovat a makat na sobě dál a dál, aniž by jste tyhle věci museli řešit nebo studovat po večerech. Aplikace vás zkrátka postupně povede.

V čem je háček a kdy uvidím výsledky?

Háček? Ale kde že.. Disciplína jíst, spát a cvičit. Nic víc, nic míň. Výsledky jsou patrné,.. řekněme při cvičení 3x až 5x týdně (dle Couche), tak za 4 týdny se i obecně uvádí, že začnete na sobě pozorovat první změny. Za 8 týdnů si všimne rodina a přátelé, že se sebou něco děláte. Za 15 týdnů si všimnou i všichni ostatní. Divil bych se, kdyby ne.

Nebudu vám však mazat med kolem huby a rovnou musím předeslat, že pokud jste se po mnoho let věnovali „sportovně gaučingu“, tak po 15-ti týdnech z vás Arnold nebude. Ale výsledky vás i tak přinejmenším překvapí. To tvrdím na základě svých vlastních zkušeností s freeletics.

Jason doporučuje
Tajný tip: Výsledky jsou úzce spojené se stravou. Zkráceně: Špatná strava = velmi malé výsledky. Skvělá strava = skvělé výsledky. Zní to sice logicky (doufám), ale tohle je největší začátečnická chyba. Nesnižujte si proto své výsledky (váš progress) špatnou stravou. 

Závěrem

Výhody

  • Workouty jsou občas překvapivě výzvou a dají vám do těla.
  • Velká paleta různých workoutů, jejich intenzity a plus možnost nahradit cvik nějakým jiným (zpravidla běhání, aby jste nemuseli chodit ven).
  • Základní cviky lze modifikovat v závislosti na vašich zkušenostech, fyzické zdatnosti a síle. Pokud například nezvládnete udělat 200 Pushups (kliků) ve workoutu Venus, můžete si to upravit odcvičit lehčí variantu cviku 200 Knee PushUps (kliky na kolenou). To vám pomůže zesílit a časem pak 200 Pushups pro vás bude hračka.
  • Freeletics Nutrition je průvodce stravy, který vám pomůže maximalizovat výsledky a to ať už hubnete nebo chcete nabrat svaly.
  • Skvělá online komunita a to včetně jejich online podpory.
  • Pro mě osobně velké plus je možnost cvičit doma a to z důvodu, že nemusím nikam daleko dojíždět do vzdálené posilovny.

Nevýhody

  • Cena je možná trošku vyšší, než je pro některé lidi přípustné. V porovnání ovšem třeba s permicí do posilovny je cena více než příznivá.
  • Pro některé může být velmi náročné a demotivující odcvičit daný workout. Toto je velmi časté, zvláště v začátcích a začátečníky to odrazuje od pokračování. Doporučuji – nevzdávat se!

Shrnutí

Co je to Freeletics (Bodyweight) bych shrnul do tří vět, což by mohlo vypadat následovně:

Krátké, předem definované, vysoko-intenzivní, vlastní vahou prováděné workouty. Dnes už jej lze považovat jako určitý životní styl. Rozhodně lze cvičit i doma.“ 

PS.: Nutno zmínit, že nejsem žádný osobní trenér, nutriční odborník nic takového. Jsem člověk, co má rád pohyb. Znalosti a veškeré ostatní informace uvedené zde na tomto blogu, jsou informace k vašemu vlastnímu rozhodnutí na základě kritického myšlení.

Myšlenka tohoto blogu je podat vám informace -v češtině- ohledně Freeletics, dokumentovat svou cestu být více fit, inspirovat a motivovat ostatní.

Jelikož otázky typu Co je to Freeletics? Jak začít cvičit Freeletics? Kde začít.. apod., trápí mnohé začátečníky, rozhodl jsem se proto sepsat takový krátký seriál, kde je provedu začátky krok za krokem, inspirované mými vlastními zkušenostmi.

Pokud jste dočetli až sem, budu moc rád za vaši zpětnou vazbu (ohodnocením článku, dotazy,..) nechám na vás. Děkuji!

banner-970x90-1477929983.jpg

Přehled článků:

 

Aktualizováno k 07/2018.

5 (100%) 1 vote[s]

About Jason

Cvičí a baví ho Freeletics. Má to výsledky. Na své stránky FitWolf.cz sdílí své zkušenosti se cvičením Freeletics. Radí, pomáhá a motivuje ostatní.

View all posts by Jason →

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *