Díl 05 – Freeletics Bodyweight Coach vs. Free verze

Freeletics Bodyweight Coach 01
Je tu další díl našeho seriálu Jak začít s Freeletics. V minulém 4. díle Freeletics Bodyweight (Free) jsme se společně podívali na to, jak se do aplikace přihlásit a omrkli jsme, co aplikace v základu nabízí. V tomto díle bych se s vámi rád podíval na placenou aplikaci Freeletics Bodyweight. Jinými slovy, co vše zahrnuje a co nabízí Couch a zodpovíme si, zdali se Couch vlastně vůbec vyplatí. Bude se jednat spíše o takový dostupný popis kombinovaný s vlastními zkušenostmi ze cvičení Freeletics Bodyweight. Prvně tedy…

Pár slov o Freeletics Bodyweight (Coach)

Coach – osobní online trenér. Alespoň takto bych to volně přeložil. Úvodem musím také zmínit, že se nejedná o člověka trenéra. To ale neznamená, že by se mu to nemuselo blížit! 🙂

Pokud to není trenér člověk, co nebo kdo to je? Na základě aktivních +17 milionů uživatelů freeleťáků byl sestrojen algoritmus, který díky vaší zpětné vazbě následně upraví váš tréninkový plán na daný týden a to přímo danému freeleťákovi na tělo. Z toho je patrná rozmanitost a variabilita cvičebních plánů. Nemusíte si nic hlídat, počítat nebo sestavovat. Coach to vždy pořeší za vás. A to třeba pro mě osobně je největší plus. Šetří mi to ve výsledku čas a to jak přesně se dočtete dál v tomto díle. Co tedy vše obsahuje Coach oproti free verzi?

Freeeltics Coach vs. Free verze

Při srovnávání tohoto, jak se od sebe liší Freeletics Bodyweight Free nebo placený Coach využijeme přehled níže, který lze snadno najít na stránkách freeletics.com. Dále se pak společně podíváme blíže na každou jednotlivou část.

  1. Essentials / Základy
    • iOS and Android apps / iOS a Android aplikace
    • Basic set of bodyweitght workouts / Základní set workoutů
    • Be part of the community / Být součástí komunity
  2.  Guided Coach / Dohled online trenéra
    • Your individualized training plan / Váš individualizovaný tréninkový plán
    • Weekly instructions / Týdení instrukce
    • Fine-tunes for beginners / Upraveno pro začátečníky
    • Performance based challenges / Výzvy založené na výkonu
  3. Training system / Tréninkový systém
    • Holistic training for the entire body / Holistický trénink celého těla
    • Warmup and stretching routine / Rozcvička a protahování
    • Unlock all Freeletics Workouts / Odemknutí všech Freeletics Workoutů
    • Willpower feedbach mechanism / Mechanismus zpětné vazby
    • Athlete Assessment / Hodnocení freeleťáka
  4. No Excuses / Bez výmluv
    • Quick and effective training days / Rychlé a efektivní tréninkové dny
    • Indoor alternatives (2×2) / Alternativy (2×2) pro odcvičení v interiéru
    • Full flexibility / Plná flexibilita

 

• Essentials / Základy

Základy Freeletics Bodyweight Free jsme blíže rozebírali v minulých dílech (jejich přehled najdete vždy na samém konci každého dílu). Jen v kostce se jedná o – založení si účtu, přihlášení/přístupu do aplikace (Android nebo iOS) a zde pak základní přehled workoutů.  To je vše pro Freeletics bodyweight ve verzi free tedy zdarma, a právě toto je základ pro placeného Couche.

• Guided Coach / Dohled online trenéra

Váš individualizovaný tréninkový plán

Zde už tedy začíná placená verze Freeletics Bodyweight Coach, tedy to, co s sebou placený Couch přináší, co získáte.

V první řadě tedy s sebou přináší plně individualizovaný tréninkový plán. Jak jsem již zmiňoval, jedná se o algoritmus sestavený na základě několika miliónů freeleťáků napříč celým světem. Snahou je dané tréninkové plány každému freeleťákovi ušít tzv. „na míru„. Funguje to obdobně jako u skutečného trenéra. Tedy prvně si vytyčíte své cíle, na základě toho vám trenér nahodí váš tréninkový plán a ten se dále upravuje. Může se stát, že jste např.: limitovaní nějakým zraněním, které vám nedovoluje cvičit daný cvik. K tomu samozřejmě v ruku v ruce musí být upravený i váš tréninkový plán a tak podobně.

Týdenní instrukce

Před každým týdnem vám dojde email s pár informacemi k workoutům. Zpravidla se jedná o nejrůznější tipy, články, motivace. Popisky věcí, které prožívá každý freeleťák, zvláště v počátcích. Různé typy na články atd. Bohužel pro některé zatím stále absence českého jazyka.

Upraveno pro začátečníky

Tohle se mi hodně líbí, protože plno začínajících freeleťáků nejsou zpravidla moc fyzicky zdatní (soudě nejen dle sebe) a tak je určitě super mít také i takový přístup. Mučit mě hned s celou Aphroditou by pro mě začátečníka bylo peklo. Možnost tedy odcvičit třeba jen 1/5 Aphrodity je prostě super alternativa, to mi nikdo nevymluví. Adekvátní workout k mé fyzické zdatnosti.

Výzvy založené na výkonu

A tohle je dle mého nejlepší část ze všech zde zmíněných. Na základě vašeho výkonu je vám upravovaný tréninkový plán tak, aby zde byl stále zajištěn nějaký progress. Aby vás to stále někam posouvalo. Tedy znovu příklad, když se mi podaří odcvičit 1/5 Aphrodity bez větších potíží, tak není nic proti ničemu, aby mi Couch příště naordinoval 2/5 Aphrodity apod. Pecka.

• Tréninkový systém

Holistický trénink celého těla

Co je tím myšleno je zřejmé. Během týdne odcvičit celé tělo. Nevynechávat např.: cvičení noh apod. Tělo je celek a tak by se k němu mělo i přistupovat. Nelze například zhubnout jen na břichu nebo nabrat svaly jen na bicepsech. Vždy je to otázka celého těla. Když by jste si tedy například sestavovali trénink sami, mohlo by se stát, že některé partie budete přetěžovat, zatímco jiné zanedbávat. Což by se promítlo i do vašich výsledků.

Rozcvička a protahování

Rozcvička (lehké dynamické cviky) by měla následovat vždy před každým cvičením. Dát prostor tělu se zahřát, připravit se na trénink a především také eliminovat možná zranění. Stejně jako protahování (statický strečink) by měl následovat po každém odcvičení. Opět dát tělu možnost se zklidnit, procvičené partie prokrvit a podpořit tak svou regeneraci. Od verze Freeletics 4.15 je toto nově i součástí každého cvičebního dne, spolu s danými cviky. Člověk má tak k dispozici tréninkový den pěkně od A do Z. Výborně.

Odemknutí všech Freeletics Workoutů

Samozřejmostí placeného Couche je přístup ke zbylým Freeletics Workoutům, což s sebou přináší novou paletu výzev. Pochopitelně některé workouty budete mít radši a jiné méně. To je ale v pořádku. Tělo je potřeba neustále šokovat a dávat mu podněty se měnit.

Mechanismus zpětné vazby

Tohle je jedna ze dvou částí, kde vzniká daná individualizace pro každého freeleťáka. Po každém odcvičení daného cvičebního dne se vás Couch zeptá, jak daný cvičební den byl pro vás obtížný. Zdali vám daný workout dal zabrat nebo by jste zvládli o nějaký klik navíc. Díky této vaší zpětné vazbě pak Couch ví, zdali vám má příští týden naložit víc nebo vás trochu šetřit.

Hodnocení freeleťáka

Hodnocení freeleťáka je ta druhá část, kde vzniká daná individualizace. Opět po každém cvičebním dnu se Couch zeptá na vaši techniku. To, že daný cvičební den tak říkajíc „odjedete„, je sice super, ale vaše sebekritika by vám měla napovědět, zdali nějaké cviky třeba trošku neflákáte a vaše technika šla třeba na úkor rychlosti lehce do kopru. Toto hodnocení má mimo jiné také vliv na bodové hodnocení a na to, zdali za daný odcvičený cvik/workout získáte tzv. „hvězdu“ (že cvik/workout byl proveden technicky správně) nebo ne. Hodnocení je tedy závislé na vlastní sebekritice daného freeleťáka.

Vždy by se každý měl primárně snažit, odcvičit vše se správnou technikou – tohle je základ.

• Bez výmluv

Rychlé a efektivní tréninkové dny

Zpravidla chodíme do škole, do práce,.. Máme desítky věcí, které každý den musíme zrealizovat a na nějaké cvičení už nezbývá moc čas. Z tohoto důvodu jsou cvičební dny koncipované tak, aby byly rychlé a efektivní.

Alternativy (2×2) pro odcvičení v interiéru

Může se stát, že máte ve workoutu běh nebo nějaké krátké sprinty. Pokud necvičíte venku nebo nemáte zkrátka k dispozici daný prostor (nebo venku prší, sněží.. a vám se ven zrovna dvakrát nechce nebo vám to počasí nedovoluje), jednoduše zakliknete alternativu 2×2 pro daný workout a rázem dané běhání je nahrazeno adekvátním cvikem. Díky tomu řádně odcvičíte vše v interiéru a nesnižujete si tak efektivitu workoutu. Vždy je doporučováno jít se proběhnout a daný pohyb vykonat, ale i tvůrci Freeletics chápou, že ne vždy to jde.

Plná flexibilita

Vše výše zmíněné vám dává k dipozici tréninkový plán s plnou flexibilitou. Máte v ruce vždy ve vteřině individuální tréninkový plán na daný týden, který dále ovlivňujete svými výkony, zpětnou vazbou, hodnocením a ještě při nepřízni počasí máte možnost si daný workout dále upravit a odcvičit jej třeba doma v pokoji. Co si přát víc?

banner-970x90-1477929983.jpg

Závěrem

Tohle vše mi ve výsledku šetří moře času. Couch na základě mé zpětné vazby mi ve vteřině vytvoří tréninkový plán na každý týden. Nemusím nic řešit, něco si hlídat nebo počítat. Pokud mám nějaké omezení, zranění,.. Couch to vyřeší za mě a zahrne to do mého tréninkového plánu. Rovněž mi hlídá, abych pokaždé tělo vystavoval novým výzvám a neustále se tak zlepšoval. Prostě pecka!

Příště se s vámi podělím o mém průběhu placení Couche (také nabídnu možnost slevy). Projdeme společně změny v placené aplikaci a v následujícím díle se s vámi pak podělím, jak probíhal můj první workout s Couchem!

Přehled článků:

 

Aktualizováno k 09/2017.

- Pomohl vám článek? -

About Jason

Cvičí a baví ho Freeletics. Má to výsledky. Na své stránky FitWolf.cz sdílí své zkušenosti se cvičením Freeletics. Radí, pomáhá a motivuje ostatní.

View all posts by Jason →

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *