Díl 04 – Instalace a spuštění aplikace Freeletics [NÁVOD]

Freeletics Bodyweight Free 01
V našem seriálu o Freeletics jsem v díle 03 Účet a aplikace Freeletics popsal založení si účtu a zmínil hlavní výhody používání appky na vašem chytrém telefonu.  V následujících dílech se s vámi podělím o to, jak vypadá prostředí aplikací Bodyweight, Running, Gym a Nutrition. Respektivě založíte si účet, nainstalujete si aplikaci a..

Aplikace Freeletics Bodyweight

…a dnes společně omrkneme prostředí aplikace Freeletics Bodyweight. Je to nejstahovanější, nejvíce používaná a nejvíce známá aplikace od Freeletics, proto s ní začnu. Opět se to pokusím popsat z vlastního pohledu.

Ikona appky

Účet mám již založený a právě jsem doinstaloval aplikaci Freeletics Bodyweight. Na ploše ikona vypadá následovně.

Freeletics Bodyweight Free 00

První spuštění

Po načtení se mi zobrazí úvodní stránka, která nabízí dvě možnosti.

  • Start now – začít teď
  • Login – přihlášení

Freeletics start now

Start now

Pokud z jakéhokoliv důvodu nemám ještě založený účet na Freeletics.com, lze to nyní provést skrz aplikaci a to tlačítkem Start now.

1. Get started – na začátku vyberu své pohlaví Male/Female („muž/žena„)

Get started
Get started

2. Your fitness level – zhodnotím, jak moc jsem fit – I am not so fit („nejsem moc fit„) – I am quite fit („jsem docela fit„) – I am very fit („jsem velmi fit„)

Your Fitness Level
Your Fitness Level

3. Your goal – určím si svůj cíl – Get lean („zhubnout„) – Get fit („být fit„) – Build muscle („nabrat svaly„)

Your Goal
Your Goal

4. Your profile – založím si účet. Můžu se přihlásit také skrz svůj účet na Facebook nebo Google.

Your profile
Your profile
Jason doporučuje
Díl 03 – Aplikace Freeletics – v tomto díle, jehož odkaz naleznete ještě jednou zde, popisuji, jak jsem si založil účet na Freeletics.com a zodpovídám, proč je lepší se registrovat skrz email.

Login

Jelikož jedu ve sledu událostí, tak jak pro vás píšu svou několika dílnou začátečnickou sérii o Freeletics, svůj účet na Freeletics.com mám již vytvořený (skrz email, FB účet či Google účet).

Nyní mě proto čeká jediné a to je Login („přihlásit se„).

Freelelics login

Po přihlášení do aplikace

Po úspěšném přihlášení se konečně dostávám do aplikace. Než na cokoliv kliknu, můžete si dole všimnout, že aplikace je rozdělena do 5-ti části (5 ikon). Jedná se o následující:

  • Feed
  • Training
  • Coach
  • Profile
  • News

Níže s vámi společně projdu každou jednotlivou část.

Feed

Aktuálně se tedy nacházím na záložce Feed. („zeď“ obdoba např.: hlavní stránky na facebooku).

Freeletics Feed

Zde se mi zobrazují mé vykonané aktivity a to nejen moje, ale i mých followerů („následovatelů“ obdoba např.: followerů na instagramu. Zkrátka se jedná o další freeleťáky, kteří vás zajímají a vám se pak zobrazují na vaší „zdi„). Jelikož jsem na úplném začátku, zobrazuje se mi jen uživatel Freeletics. Což je follower automaticky přednastavený pro všechny freeleťáky.

Jason vysvětluje
Post – příspěvek – na obrázku je vidět, že náš jediný follower Freeletics právě docvičil workout Venus ve verzi Standart a to s časem 23:18*.  Tento příspěvek pak můžu něco jako lajkovat. Jako Freeleťáci používáme dvojí tlesknutí tj.  clap clap a ukazujeme tím respekt a podporu vůči danému freeleťákovi. Nejste v tom cvičení totiž nikdy sami! Mimo jiné můžu k danému příspěvku připsat i komentář a vzdát respekt nebo pochválit smajlíkem 💪 💪 💪 atd.  

Na stejné záložce vpravo nahoře se mi zobrazují ještě dvě ikonky:

Leaderboard

Ikona v podobě medaile.

Leaderboard („žebříček„) a to rozdělený na:

Freeletics Leaderboard

  • Points – bodový žebříček

  • Workouts – žebříček dle nejrychlejšího dosaženého času v daném workoutu

  • Running – žebříček dle uběhnutých vzdáleností

Jelikož nemám ještě nic odcvičeno, ilustrativně vidím časy a výkony pouze uživatele Freeletics. Stačí však jen odcvičit pár workoutů a nebo do začátku přidat pár kamarádů freeleťáků skrz Discover viz následující:

Network

Ikona v podobě dvou siluet hlavy lidí.

Network („síť„) tedy místo, kde najdu přehled a to:

  • Followers – followerů, kteří sledují mě
  • Following – followery, které sleduji já
  • Discover – zde můžu vyhledávat další followery/kamarády

Freeletics Points

Training

Training („trénink„) je rozdělen do:

  • Workouts – přehled workoutů dle abecedy. Zároveň je zobrazena Duration („průměrná časová náročnost„) a Difficulty („obtížnost„). Pod názvem workoutu pak zaměření: Core („střed těla„), Lower („spodek těla„), Upper („vršek těla„) a Full body („celé tělo„)

  • Exercises – přehled cviků

  • Running – běh a to buď s možností využití přímo aplikace Freeletics Running a nebo use the old version, tedy využít starou verzi, když ještě appka Freeletics Running nebyla

  • Training spots – veřejná místa, kde se při cvičení shromažďují další freeleťáci

Coach

Freeletics Coach je placená část Freeletics. V podstatě se jedná o to, že s Couchem nemusíte řešit, co a kdy cvičit. Na základě vaší fyzické zdatnosti je vám vytvořený cvičební plán na tělo a ten je dle vaší zpětné vazby dále upravován. Něco jako online trenér.

Freeletics Coach -

Profile

Profile („profil„) je jen váš přehled odcvičených aktivit. Máte zde možnost Add motivation („přidat motivaci„). Jedná se nějakou vaši mantru, nebo myšlenku proč cvičíte. V krátkosti.

Samozřejmostí je přes ikonu kolečka vpravo nahoře Settings („nastavení„) váš profil dále spravovat a Edit Profile („editovat profil“).

Jason doporučuje
Settings – Edit Profile – Last name – s prvními freeleťáky jsme se domluvili, že za jméno přidáme FB CZ. Tedy v mém případě např.: Jason FitWolf.cz FB CZ. Tento ryze český zlepšovák 😀 se už docela rozmáhá a funguje to skvěle. Slouží to především k lepšímu a rychlejšímu vyhledávání.
Když půjdete na záložku Feed a pak Network – Discover (popsáno výše), a do vyhledávání napíšete FB CZ vyběhnou vám Freeleťáci z ČR. Můžete tak rozšířit své portfolio followerů, které sledujete vy (following). 

News

Poslední jsou pak News („novinky„). Respektivě Notifications („notifikace„).

Tedy zprávy o tom, kdo vám např.: okomentoval příspěvek. Připomenutí aplikace, že máte jít cvičit. Zobrazí se vám zde také, kdo si vás zrovna zařadil do svého seznamu followerů. A nejčastěji zde pak uvidíte, kdo vám vzdal respect clap-clap za odcvičení workoutu/cviku apod.

Freeletics Notifications -

 Závěrem

V dnešním článku jsem přiblížil a ukázal, co vše obsahuje neplacená část Freeletics Bodyweight (free verze). V podstatě máte k dispozici již fungující aplikaci omezenou pouze na množství workoutů a cviků, se kterou to ale nějakou chvíli lze zvládat. Freeletics vám na email zašle postupně plán na 14 dní. Kdyby vám to nestačilo a můžete také mimo jiné vyzkoušet třeba mých bonusových 5 týdnů, kde máte možnost dát si trochu víc do těla (bez Couche). Tento tréninkový plán bude určen převážně pro naprosté začátečníky, kteří si chtějí Freeletics nejprve trochu osahat a rozhodně to bude výzva!

Dál je to pak na vás. Zaplatit si Couche a nebo si plánovat workouty dle sebe. Pohledat na internetu. Nebo si vše zacvičit znovu a nějaký cvik si k tomu přidat?

Také jsem dnes nakousl, placenou část Freeletics, tj. Couch. Víc ale o Couchovi budu mluvit v příštím díle. Pro tento díl je to již vše.

Nevím, jak moc jsou tyto informace pro vás přínosné a proto budu moc rád za vaši zpětnou vazbu. 

Přehled článků:

 

Aktualizováno k 09/2017.

- Pomohl vám článek? -

About Jason

Cvičí a baví ho Freeletics. Má to výsledky. Na své stránky FitWolf.cz sdílí své zkušenosti se cvičením Freeletics. Radí, pomáhá a motivuje ostatní.

View all posts by Jason →

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *